Založ si blog

Chceš prácu? Veď ani my nemáme!

Po rokoch prežitých v Itálií, neraz činím inventúru v rámci čo by bolo – keby bolo a mohlo by byť. Nabádam sama seba nestratiť životný elán, ale už dávno nevidieť cestu ani k lepšiemu zajtrajšku, ani k lepšej budúcnosti….. Sotva tuná zohnať prácu už aj preto, že turizmus upadá a tiež malé mesto v ktorom žijem nemá visačku známeho prímorského letoviska.

Prednosť v prijímaní do zamestnania, ak to vôbec smiem tak označiť majú cudzinci, ktorým chýbajú platné doklady, de-facto sú tu na čierno. Pochvaľujú si podpriemerne platenú prácu a neodmietnu ani bývanie alias sardinky. Nie jedenkrát si uvedomím akú mám smolu, že som tuná vydatá a nemôžem cestovať za prácou kamkoľvek. Som viazaná vedením domácnosti a tak závidím z času na čas opatrovateľkám, že si môžu dovoliť byť preč z domu, aj keď?!

Le badante, v preklade opatrovateľky – spoločníčky starších ľudí, spravidla sú to Ukrajinky, Moldavčanky a Rumunky. Opatrovateľka je u nás žiadaná na 24 hodín a žije spolu s osobou, ktorú má v opatrovníctve. Mesačný plat býva okolo 1200 – 1300€. Avšak už som spomínala, že bývam v menšom meste a aj v tomto povolaní je dopyt zamestnávať na čierno. Vtedy je príjem od 800- 1000€, s tým, že máte v oboch prípadoch zabezpečenú stravu a ubytovanie. Potom ďalej záleží už len na vašom zamestnávateľovi, teda príbuzenstve opatrovaného, ako sa dohodnete a či dané podmienky budú mať na pamäti.

Žiadne lízanie medu pre slabé nervy, ale v podstate keď sa uskromníš a neutrácaš ľahkomyseľne, nie je to na zahodenie. A keď si predstavím, že sa ani nezapotíš, a potom záleží od toho či máš na starosti ťažko chorého – ležiaceho človeka. Jeden rok som robila tri mesiace na letovisku v hoteli, ako chyžná a umývačka riadu v jednom. Nevedela som kam mám skočiť prv, mať tak pár rúk navyše!  Môj príjem bol 1300€, ale vyzerala som, že každé ráno namiesto do práce šprintujem po bežeckej dráhe.

A tak keď som v situácií „z kaluže do blata“, príde mi na um jediné riešenie prijať prácu opatrovateľky.

Takmer pravidlom u nás je, že okrem starobného dôchodku, príbuzenstvo vybaví opatrovateľský príspevok aj keď ho starí ľudia ešte nepotrebujú. Kontrolný rezort v posledných rokoch odhalil nespočetné množstvo takýchto falošných poberateľov. Poznám pár prípadov aj ja medzi známymi v mojom okolí. Predvediete divadielko, s námahou zacupkáte a podopierate sa s barlou, a predstierate možné – nemožné neduhy. Samozrejme že to nestačí, treba dať odmenu obvodnému lekárovi,  tiež musíte obetovať pár tisíc eur pre schvaľovaciu komisiu a je to!!!

Nečudujte sa mi, že závidím prácu aj opatrovateľkám, ktoré nevidia svoje rodiny niekoľko mesiacov. Už od začiatku na moje lamenty je identická odpoveď: „ A čo by si chcela robiť? veď ani my Taliani nemáme“!

A majú pravdu!

V priebehu desiatich rokov skrachovalo niekoľko fabrík, firiem a to nerátam obchody. Mnohé z nich však len zinscenovali bankrot, zbalili kufre a investujú v krajinách tretieho sveta, alebo kde im s otvorenou náručou ponúkajú daňové prázdniny, nízke odvody, oveľa menšie zárobky. A my prostí smrteľníci bezmocne sa prizeráme, ako upadá naša životná úroveň pod ťarchou len nekonečných sľubov a prijatých zákonov namierených proti nám.

„Civilné obete“ v Sýrií sú pre roztlieskavačov len „kolaterálne straty“. .. .? !

12.04.2017

Nepochybujem, že mnohí roztlieskavači sa spoliehali, že tam v tej „Sýrií“ to vlastne iba „čistia“ od teroristov… Túto idylku im z času na čas kazilo publikovanie správ z vojnovej oblasti od organizácií #ONU, #UNICEF, #UNHCR a od kadejakých úplne zbytočných a pre nich nedôveryhodných #ONLUS. Ešteže sú! Doposiaľ sa vo veci angažovali a naďalej sa [...]

Sexuálne obťažovanie je každodenný chlebík na Facebooku

19.08.2016

Pred časom som dala na môj Facebookový profil snímok z ranej mladosti. Nemyslite si o mne, že patrím k tým, čo publikujú každú hodinu svoje autoportréty, iba sem tam vyvesím nejaké to osobné foto. S údivom som však sledovala, ako sa mi dostalo tej cti a zažila som to, čo zrejme prežíva veľa dievčat a žien, a tiež mi je jasné, že mnohé dámy sa tým vôbec ani [...]

Ťažko chorí a bezvládní sú vydedenci tejto krajiny!

25.09.2015

Po „Zamatovom prevrate“ si každá vláda nasledovne rok po roku zvolila cestu, zaťaženia peňaženky svojich občanov a tiež v rámci údajného prisvojovania si moderného modelu zdravotníctva, podľa vyspelých, západných susedov. No model, ako model, až na to že mi to skôr pripadá, ako systém výpalníctva, úžerníctva, korupcie, protekcionárstva, proste jedna mafia! Veď [...]

kalamita, lykožrút, Čierny Balog

Mimoriadnu situáciu pre lykožrúta rozšírili aj na okresy Revúca a Detva

23.04.2024 10:56

Na lykožrútovú kalamitu v okolí Čierneho Balogu upozornili lesníci začiatkom marca.

medveď, svit

Po cyklistickom chodníku vo Svite sa pohyboval medveď

23.04.2024 10:43

Mesto Svit v Popradskom okrese vyzýva obyvateľov i návštevníkov na opatrnosť.

sunak

Rada Európy aj OSN kritizujú plány Británie na deportácie migrantov do Rwandy

23.04.2024 10:35

Migrantov by mali deportovať bez ohľadu na ich pôvod, ak prídu do Británie nelegálne.

Hasičské auto / Hasiči / Požiar / Požiarnik /

Pre požiar vo Výbornej prišli o strechu nad hlavou takmer dve desiatky ľudí

23.04.2024 10:13

Pri požiari štyroch jednoduchých stavieb sa nikto nezranil.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 29557x
Priemerná čítanosť článkov: 2463x

Autor blogu

Kategórie